تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | قهرمان گود کشتی و میدان جنگ

  • کد خبر: ۳۸۱۸۱
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | قهرمان گود کشتی و میدان جنگ
سیدمهدی تقوی یک جوان پر‌انرژی بود که با رفتار و اخلاق مردانه‌اش دل همه را شاد می‌کرد. ورزش تأثیر زیادی روی آرامش رفتار او داشت. در عرصه‌های مختلف ورزشی فعال بود.
امر به ورزش را امر‌به‌معروف می‌دانست و خودش هم فقط در یک رشته ورزشی فعال نبود. سیدمهدی تقوی یک جوان پر‌انرژی بود که با رفتار و اخلاق مردانه‌اش دل همه را شاد می‌کرد. ورزش تأثیر زیادی روی آرامش رفتار او داشت. در عرصه‌های مختلف ورزشی فعال بود. کشتی را دوست داشت و از رقابت‌هایش درس بخشودگی و مهربانی می‌گرفت. با همین تلاش و علاقه توانسته بود در سال ۱۳۵۶ رتبه اول مسابقات کشتی استانی را کسب کند. فوتبال و والیبال هم بازی می‌کرد. سیدمهدی تقوی اول، فرزند سیدحیدر، در هشتم اسفندماه ۱۳۲۷ در شهر مشهد متولد شد. سیدمهدی پس از پیروزی انقلاب و با تشکیل جهاد سازندگی به همکاری با این نهاد پرداخت و به کمک روستائیان شتافت. با شروع جنگ تحمیلی و با اصرار فراوان، موفق به حضور در جبهه شد. فعالیت گسترده و مؤثر او در روستا‌ها به حدی بود که مسئولان وجود او را در پشت جبهه ضروری‌تر تشخیص دادند، لذا با رفتن او به جبهه مخالفت کردند؛ اما روح بلند سیدمهدی تاب ماندن در قفس تنگ دنیا را نداشت و با قلبی امیدوار، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سیدمهدی، پیرو راسخ ولایت و امام و عاشق و دل‌باخته جبهه و شهادت بود. در بیشتر نوشته‌ها و نامه‌های او توصیه به اطاعت از امام و امر به حجاب دیده می‌شود. وی سرانجام در غروب روز هجدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی چزابه پس از اقامه نماز جماعت و بعد از نبردی نابرابر با دشمن زبون در‌حالی‌که جمعی از سربازان دشمن بعثی را به اسارت گرفته بود و به‌سمت نیرو‌های اسلام هدایت می‌کرد، بر اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن به ناحیه سر، شربت شهادت را سر کشید. پیکر مطهر این شهید همیشه جاوید پس از تشییع در قطعه شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->